Prognoza specialiștilor privind dezvoltarea consistentă a realității virtuale (VR) în cursul anului viitor prin lansarea noilor aplicații VR, precum proiectul Oculus Rift al companiei Oculus VR sau proiectul Morpheus al celor de la Sony a făcut ca 2016 să fie supranumit ”anul realității virtuale”.
In spiritul acestei tendințe, compania HTC Vive a anunțat recent lansarea primului său joc cu suport VR, ”Arizona Sunshine”, joc realizat în colaborare cu Valve și a cărui temă se referă la un provocator și terifiant mixaj cu apocalipsă și zombie.
Dezvoltat de Vertigo Games și Jaywalkers, ”Arizona Sunshine” va transpune jucătorul într-un first-person shooter a cărei acțiune se petrece într-un stat Arizona devastat de apocalipsă, în care arșița insuportabilă este tot atât de periculoasă ca și hoardele de zombie înfometați.
Dezvoltatorii au creat în acest joc ceea ce ei numesc un ”sistem de animație fizică” destinat să facă senzația atacurilor inamicilor din timpul jocului cât mai autentică. Spre deosebire de celelalte jocuri VR care de obicei ne oferă o poziție statică (așezat pe scaun cu căștile VR puse la ochi), noul joc ”Arizona Sunshine” este optimizat pentru a fi jucat la scara întregii camere, oferindu-ți mobilitate totală.
Acesta este factorul ce diferențiază conceptul celor de la Vive față de Oculus Rift sau proiectul Morpheus, capacitatea senzației de mișcare din joc permițându-ți să gesticulezi în spațiul real astfel încât să-ți optimizezi mișcările din timpul jocului.
Si vei avea nevoie cu siguranță de o libertate maximă de mișcare, ”Arizona Sunshine” punându-ți la dispoziție o varietate de lovituri corp la corp și o mulțime de arme necesare apărării față de nenumărații zombie ce te vor ataca necontenit din toate părțile.
Interesant de urmărit în timpul jocului va fi și cum va afecta căldura Arizonei starea jucătorului, idee prea puțin întâlnită la alte jocuri de acest gen.
”Arizona Sunshine” a fost anunțat că va fi lansat spre sfârșitul acestui an, fiind printre primele jocuri disponibile de la Vive iar hardware-ul deși nu are stabilită încă o dată precisă a lansării este așteptat să fie găsit pe rafturile magazinelor înainte de Crăciun.