Așteptat de mai bine de trei ani, noul dispozitiv de realitate virtuală Oculus Rift al companiei Oculus VR va fi lansat în primul trimestru al anului viitor, precomenzile debutând încă din ultima lună a acestui an, inițial pe site-ul propriu al companiei oculus.com, ulterior pachetul Oculus Rift putând fi achiziționat și din magazinele fizice.
Deja sunt zeci de jocuri tip AAA care oferă suport nativ pentru pachetul Oculus Rift, chiar dacă cele mai multe sunt vechi jocuri clasice cum ar fi Doom, Quake sau Team Fortress 2.
Ceea ce are nevoie însă industria realității virtuale în aceste momente pentru un succes maxim, ar fi noi jocuri dezvoltate proactiv cu elementul VR implementat nativ, exact acest gen de jocuri Ubisoft susține că este pregătită să ofere.
Intr-o recentă sesiune Q&A, Yves Guillemot, CEO Ubisoft a declarat că e convins de succesul realității virtuale în viitorul apropiat deoarece compania sa observă dorința gamer-ilor de a se scufunda tot mai adânc în lumea virtuală a jocurilor.
Exact acest gen de facilități vor fi oferite atât de Ubisoft cât și de companiile producătoare de dispozitive ale realității virtuale, principala preocupare actuală a Ubisoft fiind găsirea unor soluții astfel încât gamer-ii să nu fie extenuați în urma prelungirii timpului dedicat jocurilor.
Toate indiciile din domeniu ne arată că anul viitor va fi anul ”exploziei” industriei realității virtuale, în afara noilor titluri cu suport VR preinstalat promise de Ubisoft, majoritatea jocurilor de pe platforma Steam au deja suport pentru Oculus Rift, așteptând experiența noilor imagini 3D stereoscopice prezentate în paralel, pentru fiecare ochi.
In plus de asta, nu numai compania Oculus va lansa dispozitive VR anul viitor, ci și Sony are pregătit proiectul Morphaeus iar o versiune de HTC cu Vive VR a celor de la Valve va fi pusă în vânzare undeva în luna decembrie a acestui an.