#CES2016: Mult așteptatul debut al târgului de tehnologie din Las Vegas se apropie cu pași repezi, pasionații domeniului fiind bombardați la această oră cu o mulțime de noi informații din partea numeroaselor companii și startup-uri ce își vor expune la CES (Consumer Electronics Show) 2016 ultimele concepte.
De la proiectul cartierului plutitor imaginat de arhitectul Vincent Callebaut ce sfidează inevitabila creștere a nivelului oceanelor și mărilor, cartier imprimat 3D din deșeuri comune de plastic, până la concurența acerbă a marilor producători de automobile inteligente, CES 2016 se anunță a fi cea mai consistentă ediție de până acum, atât din punct de vedere cantitativ cât și calitativ al conținutului ce va fi expus.
In același domeniu al arhitecturii, un alt vizionar, Thomas Heatherwick vrea să ridice un munte ”echipat” cu pădurea aferentă chiar în centrul metropolei Shanghai. Asta în timp ce echipa celei mai mari imprimante 3D a anunțat deja proiectul construcției unei replici în mărime naturală a celebrei bolte Triumph Arch aparținând Templului lui Bel din orașul sirian Palmyra, monument antic ce a fost distrus de militanții Statului Islamic anul trecut.
Ca fapt divers, zona dedicată segmentului auto va depăși 18,000 metri pătrați, cu 25% mai mult decât la CES 2015, astfel încât duelul dintre conceptul all-electric Chevrolet Bolt al GM și noile Tesla Model S sau Model X va interfera cu microbuzul electric de la Volkswagen. Vor putea fi admirate și alte modele ce funcționează cu combustibili neconvenționali, vehicule de tip self-driving sau all-electric ale altor firme de renume precum: Audi, Ford Motor, Delphi, Toyota, Nissan, Kia sau chiar Google. De asemenea, misteriosul startup Faraday Future își va dezvălui tainele noului său concept de vehicul electric.
Vizitatorii CES 2016 vor fi și martorii exploziei produselor din segmentul wearables (se estimează comercializarea a 111 milioane de dispozitive în 2016), unde la deja notoriile smartwatch-uri și brațări fitness s-au adăugat mai nou hainele inteligente precum Smart Suit, dotate cu cip-uri NFC (Near Field Communications) inserate în țesătură și cu ajutorul cărora poți monitoriza condițiile meteo sau nivelul de raze ultraviolete din mediul ambiant.
Un alt segment ce va cunoaște o dezvoltare majoră va fi cel al realității virtuale (VR) și al realității augmentate (AR). Până la finalul anului 2016 vor fi prezentate mai multe produse și platforme de VR cum ar fi Oculus Rift de la Facebook, Playstation VR de la Sony sau Hololens de la Microsoft, platforme în care se întrec ultimele modele de camere, de la Jump Camera Rig până la Ozo de la Nokia, cameră cu capturi video de 360 de grade și cu sunet surround.
Cu siguranță, participanții târgului de tehnologie CES 2016 vor avea ocazia să ia contact și cu alte noi invenții. Smart TV-urile OLED de la LG sau Samsung ce pot fi roluite asemenea unui ziar sau cele cu ecrane pe ambele părți, placa electrică zburătoare conținând 36 de ventilatoare prezentată recent de ArcaSpace, mânușa sonar IrukaTact cu care poți detecta obiecte subacvatice asemenea unui delfin sau primul microcip alimentat cu energie biologică, sunt doar alte câteva puncte de atracție ale CES 2016.
In paralel, vor fi expuse și alte informații precum primele imagini din interiorul Tesla Gigafactory, date statistice cum ar fi atingerea a 70 de gigawați energie electrică produsă de Statele Unite din energie eoliană (50,000 de turbine eoliene) sau crearea în Germania a unei superautostrăzi pentru biciclete.
Intenționat am lăsat în final noua combină frigorifică Family Hub a celor de la Samsung, aceasta fiind prezentată și ea la CES 2016. Family Hub e creată pe principiul pliculețelor de cafea solubilă 3 în 1, adică frigider + televizor cu rezoluție Full HD + cameră de supraveghere a alimentelor din frigider, astfel încât să poți controla cu exactitate situația și starea acestora. De asemenea, combina frigorifică e dotată și cu un sistem audio performant, putând fi considerată un adevărat sistem Kitchen Cinema.
Personal, sunt convins de succesul vânzărilor Family Hub în Statele Unite, de notorietate fiind apetitul americanilor atât pentru hrana cu conținut proteic ridicat, cât și pentru hrana spirituală oferită de numeroasele posturi TV. Oare isteții de sud-coreeni vor oferi ca bonus pentru fiecare Family Hub vândut și câte un cântar corporal? Mi s-ar părea normal.