Folosește Facebook legalizarea căsătoriei homosexualilor în scopuri proprii?

0
591

Vineri a avut loc un moment istoric în ceea ce privește drepturile civile în Statele Unite. Este vorba despre legalizarea căsătoriei între persoanele de același sex, decizie luată de patru din cei cinci judecători ai Curții Supreme din Statele Unite.

Numele acestor patru magistrați vor rămâne în istorie, John Roberts, Clarence Thomas, Samuel Alito și Antonin Scalia au hotărât legalizarea căsătoriei între homosexuali, pe fondul înmulțirii susținătorilor și scăderii masive a numărului de contestatari al controversatului eveniment.

3

Pe fondul acestui diferend între cele două părți distincte ale opiniei publice, cea ”pentru” versus cea ”împotriva” legalizării căsătoriei între homosexuali, Facebook a lansat un instrument prin care utilizatorii puteau aplica un filtru multicolor peste fotografia lor de profil, ca semn de solidaritate cu legalizarea acestui nou tip de căsătorie.

Acest demers al Facebook nu înseamnă altceva decât continuarea inițiativei din martie 2013, când 3 milioane de utilizatori Facebook au schimbat propriile imagini de profil ale conturilor lor cu semnul roșu de egal, reprezentând logo-ul campaniei pentru drepturile omului, inițiată pentru sprijinirea egalității căsătoriilor între oameni.

1

Potrivit purtătorului de cuvânt al Facebook, William Nevius, peste un milion de persoane au aplicat filtrul multicolor în primele ore de la lansarea instrumentului, numărul acestora crescând de la o zi la alta.

Intrebat de publicația online ”The Atlantic” dacă nu cumva toate aceste poze de profil multicolore reprezintă un nou experiment marca Facebook, Nevius a negat faptul că ar fi un test sau un experiment dar nici nu a infirmat urmărirea tuturor celor care au fost de acord cu căsătoria homosexualilor.

5

Se știe că Facebook urmărește tot ceea ce facem pe această rețea socială, sunt speculații potrivit cărora Zuckerberg și compania păstrează date ale utilizatorilor săi timp de mai mulți ani profitând de memoria browser-ului acestora, în scopul folosirii unor supercookies cu ajutorul cărora îi pot urmări chiar dacă aceștia și-au șters conturile.

Intr-un recent comunicat postat de purtătorul de cuvânt al său, Facebook folosește de trei ori cuvântul ”nu”, precizând că ”Nu a fost un experiment sau test, doar încurajarea utilizatorilor să-și arate susținerea pentru comunitatea homosexuală LGBTQ de pe Facebook, nu s-a urmărit țintirea unor anume reclame și nu s-au colectat date informative ale persoanelor.”

4

Se pare că tocmai această triplă negație forțată a ultimului comunicat naște suspiciuni. In fond, competiția pentru supremație cu Google n-ar fi echilibrată dacă n-ar folosi împreună aceleași mijloace specifice mai puțin ”ortodoxe”.

DigiPedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.