În anul 2012 Comisia Federală de Comerț investiga compania Google pentru a determina dacă strategia motorului de căutare era în concordanță cu politica acestora. Într-un final comisia a ajuns la o înțelegere discretă cu aceștia după ce s-au înțeles să facă schimbări minore în algoritmul de căutare, care nu era chiar ce se „dădea a fi”.
Recent, această comisie, după ce a investigat din nou, și a luat în vedere peste 9 milioane de documente a decis să ia atitudine legală asupra companiei.
De ce? Potrivit raportului, în unul din cazuri Google a furat conținutul companiilor de la Yelp, TripAdvisor, și Amazon. Astfel aceștia au scos din lista de căutare site-urile companiilor și le-au înlocuit cu propriile lor produse, folosindu-se de conținutul ce nu le aparțineau.
Când companiile au observat acest lucru și au depus plângeri, cei de la Google le-au amenințat că le vor scoate definitiv din listă. Astfel cei de la Yelp, TripAdvisor și respectiv Amazon au fost forțați să accepte situația.
Totodată, o altă acuzație vine din partea site-urilor care nu erau listate din cauză că promovau motoare de căutare, care pentru cei de la Google reprezentau concurența.
În final deținătorii motorului de căutare au fost nevoiți să își schimbe „politicile”, însă, spre dezamăgirea investigatorilor, au fost făcute doar schimbări minore în îndreptarea situației, cu promisiunea că aceste lucruri nu se vor mai repeta.
Dacă acest lucru se va mai întâmplă sau nu, sincer nu cred că cineva va putea să schimbe situația. Ținând cont că cei de la Google controlează trei sferturi din căutările de pe internet, presupun că cei aflați în cauză vor trebui să se obișnuiască cu ideea că nu pot face mai nimic.