Sculpturile 3D Reify sunt noile viniluri ale muzicii digitale

0
627

Muzica nu poate fi privită ca fiind doar „digitală”. De la diverse aparate până la căști sau alte dispozitive, chiar și universul streaming audio reprezintă de fapt o cultură a obiectelor fizice. Tranziția de la un album imprimat pe un suport fizic la un fișier digital, a determinat iubitorii de muzică să caute noi modalități de a interacționa cu arta lor favorită, nu doar în mediul online ci și în lumea reală.

Reify, o companie tânără, din în New York, ale cărei creații sunt găzduite în prezent de  Muzeul de Artă Contemporană New Inc, a găsit o soluție: transpunerea pieselor muzicale în date informatice și printarea ulterioară a acestora sub forma unor sculpturi 3D unice. Forma digitală este realizată în parte cu ajutorul artistului dar în esență undele sonore sunt cele care le determină aspectul. Sculpturile devin astfel instrumentul prin care suntem conectați direct cu piesa muzicală. Printr-o aplicație numită „Stylus”, ce are la bază o realitate augmentată, ascultătorul este capabil să vizualizeze și să interacționeze direct cu muzica, sculptura 3D prinzând viață pe display.

Imaginile pot fi complet abstracte și le putem percepe mai mult sub forma unui joc decât sub cea a unui film (o reprezentare mai mult în genul Skylanders).

57e2a0b46340e101f0eb57b0c872bcc7_originalSpre exemplu, sculptura realizată pentru una din piesele trupei Health este sub forma unui ciob care parcă se revarsă într-un oraș futurist.

reify-heath-ar-uneditied-6_1

reify-totem-health-dark-enough-detail-1024_1

„Tehnologia digitală a revoluționat modul în care percepem muzica. Doar cu 10$ pe lună, avem acces la toate colecțiile muzicale din lume, în schimb am pierdut conexiunea fizică cu muzica și cultura muzicală” a declarat cofondatoarea și CEO-ul Allison Wood, pentru publicația online WIRED.co.uk.

Wood a dezvoltat un nou concept alături de CTO- ul New Inc, Kei Gowda, concept care inițial a fost privit doar ca un experiment de explorare al simțurilor.

 „ Era o vreme în care colecționam viniluri și eram încântați de aceste opere de artă, citeam adnotările adăugate de autori sau stăteam pur și simplu lângă radiouri. Și prin toate acestea, am putut trăi experiențe multi-senzoriale ale muzicii, în atât de multe moduri, pierdute în prezent.”

Rezultatul proiectului este acel „ceva” care leagă muzica de un spațiu fizic, asemeni unui vinil dar prin care se realizează o conexiune între redarea muzicii și efectele vizuale, prin intermediul unui terminal mobil accesibil tuturor. Scopul sculpturilor Reify este acela de a reda iubitorilor de muzică acel sentiment de concentrare asupra piesei ascultate și totodată de a-i realiza un design fizic („sa conectăm aceste două lumi și să le aducem mai aproape una de cealaltă”).

Screen-Shot-2015-07-15-at-17.12.49_1

Obiectul fizic este literalmente generat de sunetul însuși. Privind design-ul artistul poate afirma: <așa ar trebui să arate muzica noastră într-un spațiu>.”

Reify vizează și introducerea unor elemente mai ușor de „recunoscut” în viitor, dar pentru moment se limitează în mod deliberat la design-uri izbitoare, abstracte, care pot susține această experiență interactivă.

Desigur că există precedente pentru idei similare. Artiștii au lansat albume cu ajutorul aplicațiilor mobile, tricourilor imprimate și craniilor comestibile Gummy în ultimii ani, (chiar și viniluri înregistrate cu efecte shock horror) și nu ar fi neapărat o noutate în comercializare, deși o astfel de formă de interacțiune cu muzica este rară în prezent.

Reify susține că deține combinația potrivită dintre design și tehnologie pentru a putea crea un punct nou de intersectare a muzicii cu obiectele fizice. Ideea prezintă potențial pentru concepte precum cel al realității augmentate din proiectul Microsoft, Hololens și chiar pentru cel RV și ar putea fi concretizată mai târziu, printr-o colaborare. Prezența numelui directorului Microsoft responsabil de proiectul Google Glass, Ivy Ross, pe panoul de consiliere, sugerează o posibilă direcție viitoare. „Am construit o parte a platformei noastre, utilizând Unity, astfel încât am putea trece oricând, fără probleme, la întrebuințarea acestor tipuri de hardware”, a declarat Wood.

Scopul final este acela de a crea o platformă care să poată fi utilizată cu succes de artiștii ce doresc să readucă și să folosească suporturile fizice în lansarea albumelor. Reify a prezentat un Kickstarter, în valoare de 150.000 $ pentru lucrările create pentru patru artiști (Health, Tim Fain, Yacht și Mae) și a asigurat finanțarea companiei pe termen lung. „Vrem să construim o companie și o platformă.”  „Vrem să realizăm acest lucru pentru toți iubitorii și consumatorii de muzică,” a adăugat Wood.

DigiPedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.