Tesla Model S găsită în flăcări într-o parcare subterană

0
76

Tehnologia la nivelul automobilelor a depășit orice barieră, de la mașini pe benzină și până la mașini electrice, toate au devenit foarte dotate tehnologic. Deși știm că nici o tehnologie nu poate fi sigură pentru toată viața se pare că până și Tesla a început să aibă probleme. După cum probabil știți acumulatorii telefoanelor dar și cei pentru mașinile electrice sunt bazați pe Li-Ion, ceea ce înseamnă o componență bazată pe substanțe volatile ce permit înmagazinarea energiei electrice. Pentru telefoane pagubele nu sunt chiar atât de mari fiind vorba totuși de un acumulator de mici dimensiuni însă ce ne facem când sute sau mii de celule de Li-Ion sunt îngrămădite într-un spațiu îngust, precum regăsim în acumulatorii de la Tesla. Este suficient ca un singur element din întregul ansamblu să fie defect pentru a duce la o adevărată catastrofă pentru întregul sistem al mașinii.

În comparație cu automobilele dotate cu instalații GPL, acumulatorul vehiculelor electrice nu poate avea scurgeri de gaz și nici nu pot cauza o explozie din pricina unei scântei. Problemele în cazul bateriilor mașinilor electrice apar spontan, fără să detectezi dinainte că ar exista vreo neregulă la sistemul de alimentare. Un singur defect de fabricație este suficient pentru a auto-incendia întreaga mașină. Scânteia este produsă în urma unui circuit ce apare de regulă în interiorul acumulatorului.

Cei de la Tesla s-au asigurat că o singură celulă nu este suficientă pentru a incendia întregul sistem de alimentare, având o serie de protecții ce fac ca energia să se oprească. Cel mai important aspect în acest caz este sistemul de răcire pe lichid integrat regăsit de altfel în toate autovehiculele Tesla ce poate fi monitorizat totodată direct de la bord. A două cauză importantă este învelișul metalic al celulelor Li-Ion, unele având probleme încă din fabrică. Pentru autovehiculul din imaginile din articol nici unul dintre aceste sisteme nu a fost cauza principală pentru care s-a produs incendiul. În video se vede cum fumul a ajuns înaintea flăcărilor ceea ce înseamnă că cei din mașină ar fi avut suficient timp să părăsească zona înainte de a se produce focul. Totodată incendiul provocat de mașina Tesla Model S ar fi putut afecta și mașinile aflate în apropiere dar și persoanele ce treceau prin acea zonă. Cel mai puternic element ce putea duce la implicarea victimelor în acest caz fiind gazul emanat de baterii, care într-un spațiu închis ar fi putut să devină foarte toxic.

Mașinile electrice nu sunt interzise în parcările subterane fără instalație de ventilație asemeni celor dotate cu instalații GPL, însă în acest caz acumulatorii autovehiculelor ar fi putut fi de două ori mai periculoși. Ambele categorii de vehicule dețin în componența lor o serie de substanțe volatile care până și la cel mai mic contact cu scânteia pot să se aprindă.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here