Pe parcursul ultimilor ani, tot mai multe companii au înlocuit documentele și dosarele de hârtie cu device-uri electronice, iar liniile aeriene nu fac excepție. Piloții companiei American Airlines au aruncat la gunoi hârtiile în favoarea iPad-ului. Deși la prima vedere pare a fi o soluție mult mai simplă, piloții au întâmpinat recent o serie de probleme din cauza tabletelor. Noaptea trecută, un număr destul de mare de zboruri American Airline au fost anulate sau amânate din cauza unui glitch apărut la software-ul device-urilor.
Având o greutate de aproximativ 15 kg, întreg pachetul de hârtii al piloților care cuprindea dosare, manuale operaționale, documente de referință și diagrame ale terminalului, a fost înlocuit cu mult mai ușorul iPad, însă acesta nu pare să fie prea stabil. Conform unor detalii oferite de cei de la American Airlines în cadrul unei declarații oficiale, o eroare apărută la aplicația software a tabletelor a ținut la sol câteva avioane noaptea trecută.
Andrea Huguely, director American Airlines, a afirmat că unele zboruri au întâmpinat dificultăți datorită unei defecțiuni la iPad-ul piloților, iar câțiva dintre ei au fost nevoiți să se întoarcă în zona de așteptare a aeroportului pentru a avea acces la o conexiune Wi-Fi că să poată rezolva problema.
Deși acum situația pare să fie sub control, Huguely a declarat că va avea loc o investigație condusă de companie pentru a determina cauza erorii. Această întâmplare ia determinat totuși pe unii piloți să se întoarcă la vechile metode și să folosească din nou documente de hârtie. American Airlines a fost prima linie aeriană care a obținut acordul FAA pentru folosirea iPad-urilor pe parcursul zborurilor și acum pare să fie prima companie care întâmpină dificultăți cu aceast sistem.