Deși prețul Smart TV-urilor a scăzut, 60% dintre români nu-și permit încă să cumpere un astfel de aparat

0
392

Potrivit unui studiu efectuat la nivel european, românii sunt lideri în ceea ce privește consumul de televiziune. Evoluția tehnologică din acest domeniu a dus la scăderea prețurilor televizoarelor inteligente, totuși telespectatorii români preferă să vizioneze emisiunile preferate la vechile tipuri de televizoare cu tub catodic.Motivul principal pentru care majoritatea românilor nu și-au cumpărat televizoare noi cu ecran plat este prețul care deși este în scădere, pentru unii încă reprezintă un prag de neatins.

Cu toate acestea, piața televizoarelor din România a atins în 2014 cifra de un milion de aparate vândute, potrivit oficialilor celor două mari firme producătoare Samsung și LG. S-a observat o creștere dinamică mai ales la unitățile Smart TV, în special televizoarele cu ecran mare, prognoza pentru acest an arătând un potențial în creștere. Conform statisticilor, în România sunt peste 7,2 milioane de familii, 92% dintre acestea au cel puțin un televizor, din totalul televizoarelor 62% sunt modelul CRT cu tub catodic.

Clienții care doresc un televizor nou, preferă în mare parte modelele cu diagonala de 81 de cm (32 inch), în special datorită recomandării potrivit căreia distanța optimă de vizualizare poate fi între 1,5 și 2,4 metri. Pentru televizoarele a căror diagonală este mai mare de 130 de cm (50 de inch), se recomandă o distanță de vizualizare minimă de 3 metri. Un alt avantaj al noilor televizoare cu ecran plat este consumul mic de curent, comparativ cu vechile modele CRT.

Ecranele ultimelor tipuri de televizoare pot avea tehnologie LED, OLED, cu rezoluție HD, Full HD sau Ultra HD, în ordinea crescătoare a calității imaginii, fapt ce mărește implicit și prețul de cumpărare. In cazul că pretențiile clientului nu sunt foarte mari, un televizor de tip LED Full HD simplu ( nu poate fi conectat la Internet) este alegerea ideală datorită consumului mic de curent și a prețului decent.
Pentru clienții pretențioși și cu dare de mână, principalele brand-uri producătoare au lansat în acest an Smart TV-uri cu performanțe deosebite.

Firma LG a venit cu noile modele OLED și Prime Ultra HD, cu ecrane superplate sau curbate având diagonale cuprinse între 40 și 65 de inch, printre care și televizorul Ultra HD cu cea mai mare diagonală din România (249 de cm) care costă 75.000 de lei. Rivalii de la Samsung au replicat cu modelele de televizoare SUHD, a căror tehnologie Nano Crystal Color poate îmbunătăți redarea cu 20% mai multe culori și de peste 60 de ori numărul de nuanțe ale acestora. Acestea au diagonale între 48 și 88 de inch, putandu-se sincroniza cu celelalte dispozitive ce folosesc Internetul (smartphone sau tabletă), în scopul afișării unor informații diverse.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here