În funcție de model, prețul unui Apple Watch variază între 349 și 17,000 de dolari, iar aparent Apple pare să facă bani frumoși de pe urma acestui mic device dacă ne uităm la presupusul cost total al fabricării.
IHS Technology a analizat în detaliu varianta Sport de 38mm a ceasului și a estimat că fabricarea lui costă aproximativ 83.70 de dolari, o sumă care reprezintă doar 24% din prețul de vânzare al device-ului. Comparativ cu alte produse Apple, aceasta pare să fie cea mai mare diferență între costul estimativ al fabricării și prețul final al produsului. Potrivit IHS, la celelate device-uri Apple diferența variază între 29% și 38%.
IHS estimează că cea mai scumpă parte a smartwatch-ului este display-ul OLED cu sticlă Ion-X. Acesta a fost dezvoltat de compania coreeană LG și costă în jur de 20.50 de dolari. Pe locul doi se află procesorul A1 cu un preț aproximativ de 10.20 de dolari.
Kevin Keller, analist IHS, afirmă că nu ceva este ieșit din comun ca un produs nou de primă generație să aibă un preț de vânzare cu mult mai ridicat decât costul fabricării. În timp, prețul acestuia va scădea considerabil.
Această diferență este totuși mult mai mare la Apple Watch decât la iPhone 6 Plus sau la alte produse lansate recent de Apple, iar dacă vânzările lui vor reflecta interesul generat, acest smartwatch va fi un produs extrem de profitabil pentru companie.
Cifrele estimative ar putea să nu însemne prea mult până la urmă. Tim Cook, CEO Apple, a declarat recent că aceste analize sunt rareori precise și a spus că nu a văzut până acum o estimare care să se apropie cât de cât de adevăr.
IHS a mai descoperit de asemenea că așa numitul motor taptic, care este responsabil cu generarea unei senzații de lovire usora a utilizatorului, ocupă aproximativ 30% din spațiul interior al ceasului. Apple intenționează totuși să micșoreze această funcție pentru a face smartwatch-ul și mai mic.