Microsoft a avut probleme cu Xbox One încă din perioada lansării, însă acest lucru nu i-au oprit să o scoată la vânzare spre bucuria fanilor. La o scurtă analiză a pieţei de gaming reiese un grad mai ridicat al vânzărilor pentru Play Station 4 faţă de Xbox One, factorii ce au dus la un asemenea grafic fiind datorați in mare parte puterii de calcul.
Din păcate la momentul de faţă Xbox One nu este capabilă să ducă cele mai noi jocuri în 60 de FPS-uri, având o limitare în genul vSync până la 30 FPS. Nici macar în rezoluţii mai mici de 1080p nu reuşeşte să ajungă la numărul perfect de cadre pentru rularea jocului. Toate aceste defecte au dus la o scădere drastică a vânzărilor, punându-i puţin pe gânduri pe producători cu privire la ceea ce va ajunge consola în câţiva ani.
Şeful departamentului Xbox de la Microsoft, Phil Spencer a declarat „eu cred că vom vedea mai multă inovaţie pe partea de piese în console decât am văzut până acum. Veţi vedea că vom oferi piese noi în interiorul unei singure generaţii de console, permiţând jocurilor să meargă atât pe configuraţiile vechi cât şi pe cele noi. Acest lucru e posibil pentru că avem o aplicaţie Windows universală care funcţionează împreună cu o platformă Windows universală, care ne permite să ne concentrăm mai mult pe piese noi fără să invalidăm jocurile care merg pe acea platformă.”
Potrivit informaţiilor relatate pentru presă, Microsoft intenţionează să schimbe puţin schema de proiectare a Xbox One, confirmând că pe viitor consola va beneficia de un modul de upgrade al performanţei, inclusiv de un sistem prin care gamerii se vor putea juca chiar şi jocurile de generaţie mai veche. Din păcate, dacă Microsoft va adopta o asemenea strategie pentru ai oferi mai multă putere consolei, vor avea de pierdut, apropriindu-se cu mult de ceea ce înseamnă PC-ul de gaming.