Motoarele de cautare pe Internet îi fac pe utilizatori să se creadă mai inteligenţi decât sunt cu adevărat

0
603

Potrivit unui studiu realizat de către cercetători în psihologie de la Universitatea Yale din SUA şi publicat luna trecută, motoarele de căutare online le dau oamenilor iluzia şi convingerea că sunt mai inteligenţi. În mod ironic, un cofondator Google pe nume Sergey Brin, declara cândva că îşi doreşte ca „Google să devină a treia jumătate a creierului uman”.

Cercetătorii au ajuns la concluzia menţionată în urma unor experimente efectuate pe două grupuri de oameni voluntari, din care doar un grup avea acces la Internet. Obiectivul studiului a fost evaluarea încrederii de sine pe care o aveau participanţii atunci când li se puneau întrebări şi nu evaluarea unor cunoştinţe care ţin de cultură generală. S-a constatat astfel că internauţii au dovedit o încredere mai mare în răspunsurile lor, spre deosebire de cei care nu folosesc Internetul.
Un coordonator al studiului pe nume Matthew Fisher, susţine că e facil pentru oameni să confunde propriile lor cunoştinţe cu cele oferite de către o sursă externă şi ca ei nu realizează cât de multe lucruri nu cunosc atunci când sunt lăsaţi pe cont propriu.
Un coautor al cercetării pe nume Frank Keil declara că atunci când un individ caută ceva pe Internet, ia naştere un efect cognitiv foarte puternic încât căutătorul se simte mai inteligent chiar dacă a sa căutare nu a relevat nimic interesant pentru el.

Dependenţa de motoare de căutare online a fost rezumată într-un articol sumbru numit „Google ne face proşti?” scris de Nicolas Carr în 2008, acesta fiind primul semnal de alarmă tras în vederea efectelor nocive ale unor astfel de site-uri asupra creierului uman.

DigiPedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.