Membrii gigantului online Google par a depune muncă uriașă și constantă pentru a oferi utilizatorilor servicii cât mai avantajoase, sperând totodată că astfel și mulți alți internauți își vor crea conturi noi. Planul corporației este bazat exclusiv pe conceptul de marketing, totul fiind cât se poate de clar: se dorește colectarea a cât mai multor informații despre utilizator pentru a ști ce fel de reclame să i se prezinte acestuia.
După introducerea posibilității de stocare nelimitată și gratuită a fișierelor video și fotografiilor, cei de la Google își simplifică acum sistemul care ține de conturile personale ale utilizatorilor, ușurând cu mult munca celor ce doresc să-și editeze profilul contului. Vestea nu poate decât să ne bucure, cei de la Google având în trecut un sistem de conturi personale destul de dezordonat. M-am convins de acest lucru pe propria piele în urmă cu circa o săptămână când am petrecut 3-4 minute de la logarea în cont pentru a găsi opțiunea de schimbare a parolei, timp care mi se pare inacceptabil de mare.
Începând de luni, 1 iunie, Google a introdus o nouă pagină de tip „Contul meu” pentru utilizatori care le permite acestora să-și evalueze toate setările dintr-un singur loc, fie că e vorba de setări de securitate, diverse preferințe sau informații personale.
Google a explicat printr-un comunicat oficial că noua rubrică My Account/Contul meu este realizată încât să ofere acces rapid către setările și uneltele virtuale prin care utilizatorul își poate proteja datele și poate decide ce informații să fie folosite pentru ca Google să-și optimizeze corespunzător serviciile. De asemenea, vor fi furnizate noi informații care-l vor ajuta pe utilizator să înțeleagă mai bine opțiunile pe care le are la dispoziție, fiind astfel mai probabil ca acesta să ia deciziile cele mai bune privind contul său.
Potrivit unui sondaj luat în considerare de Google atunci când a decis să-și schimbe sistemul de conturi personale pentru utilizatori, mai mult de 90% din internauți doresc să dețină control complet asupra datelor lor personale expuse online, în timp ce doar 9% dintre aceștia consideră că dețin deja control foarte mare.