Udemy primește încă 65 milioane $ pentru ca oricine să poată învăța orice

0
394

De la programare la yoga sau de la marketing la ornatul prăjiturilor, Udemy, această platformă de educație online oferă mai mult de 30.000 de cursuri predate în 80 de limbi diferite, de către 17.000 de instructori de pe tot globul.

Potrivit declarațiilor lui Dennis Yang, CEO al Udemy, în toată lumea există instructori excepționali care nu trebuie să stea în fața unei clase dintr-o școală reală, pentru a-și împărtăși cunoștințele celor care vor să învețe.

Evoluția tehnologiei din ultimii ani schimbă lumea într-un ritm alert iar sistemele tradiționale încep să piardă teren în fața noilor metode de educație.

In acest sens, Yang dă exemplul celor 130 noi cursuri de creare a aplicațiilor pentru Apple Watch (disponibile în șase limbi), apărute la numai câteva luni după lansarea iWach-ului de către Apple.

Cel mai popular curs al platformei rămâne însă cursul complet pentru ”web developer”, în care 111.000 de studenți învață chiar acum o varietate de abilități de codificare în numai 29 de ore.

Chiar dacă Udemy monitorizează cu atenție toate cursurile transmise, oferind în plus și alte instrumente necesare instructorilor pentru îmbunătățirea conținutului pe care îl predau, cei 7 milioane de utilizatori oferă cea mai bună modalitate de verificare a calității instructorilor.

Consecințele comentariilor utilizatorilor se reflectă în urcarea sau coborârea unui curs în clasamentul celor mai bune lecții ale platformei, obligând instructorii să caute tot timpul modalități de perfecționare a modului de predare.

Forța platformei Udemy constă în faptul că nici un instructor nu e obligat să să fie afiliat la o instituție de învățământ pentru a publica și crea lecții, această democratizare a predării permițând studenților posibilitatea alegerii instructorului de la care vor să învețe.

2

Acest fapt este benefic pentru studenții din afara Statelor Unite care reprezintă două treimi din totalul utilizatorilor Udemy, aceștia provenind din țări în care accesul la educație poate fi mai mult decât dificil.

Tocmai de aceea, jumătate din venitul curent al platformei Udemy provine din fonduri din afara SUA, diversificarea cursurilor în alte limbi decât cea engleză fiind într-o permanentă expansiune.

Dezvoltarea platformei Udemy a atras de curând și atenția celor de la Stripes Group care s-au alăturat investitorilor anteriori NVP (Norwest Venture Partners) și Insight Venture Partners, cotizând cu 65 milioane de dolari, sumă care a dus la 130 milioane de dolari totalul investițiilor primita de Udemy de la lansarea sa în 2010.

Conform staff-ului Udemy, cea mai mare parte a fondurilor va merge către dezvoltarea secțiunii Udemy pentru afaceri, ce este utilizată în prezent de către cei aproximativ 200 de clienți corporatiști. Aceștia crează în cadrul platformei portaluri personalizate de cursuri pentru angajații lor.

Mult mai ieftin decât organizarea tradiționalelor cursuri în spații fizice, cele 200 de corporații își perfecționează angajații cu minime investiții iar numărul acestora va crește cu certitudine în următoarea perioadă.

Spre deosebire de clasicele cursuri din cadrul instituțiilor de învățământ, avantajul studenților Udemy este că pot învăța din confortul propriilor locuințe, pentru o taxă medie cuprinsă între 20 și 100 de dolari (sunt și unele gratuite),  care de cele mai multe ori ar însemna numai transportul acestora de la domiciliu la instituția de învățământ din lumea reală.

3

In loc de concluzie, subliniez declarația lui Yang care sună astfel: ”Există 7 miliarde de oameni pe planetă și practic toată lumea crede în valorile educației. Noi am preluat numai 7 milioane, așa că abia am zgâriat suprafața deci ar fi destul spațiu pentru toți cei care vor să învețe”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here