Acasă Auto Va ține cont industria auto de imprimanta 3D?

Va ține cont industria auto de imprimanta 3D?

0

Nu poți rămâne decât uluit în urma noilor rezultate ale printărilor 3D, făcute de diverși pionieri ai acestui domeniu fantastic căruia trebuie să-i acordăm mai multă atenție, având în vedere oportunitățile nelimitate ce pot fi accesate cu ajutorul acestei tehnologii.

Nu de mult aminteam de primele bio-atele imprimate 3D care au salvat viețile unor copii grav bolnavi, în alt loc alți cercetători imprimau 3D niște microbaterii on-chip ce vor revoluționa dimensiunile tuturor dispozitivelor mobile și într-un ultim articol prezentam isprăvile roboților ce vor construi un pod peste un canal din Olanda, bazându-se pe același principiu al imprimării 3D.

Iată că imprimanta 3D reușește iarăși să ne uimească prin lansarea primei mașini construite din părți imprimate 3D. Ieri în cadrul conferinței O’Reilly Solid Conference din San Francisco, Kevin Czinger, fondator și CEO al companiei Divergent Microfactories (DM) a prezentat mașina denumită Blade care e construită prin asamblarea unor piese imprimate 3D.

2

Tocmai această asamblare a ”nodurilor” din aluminiu (care au forme extrem de complexe) ce seamănă cu un joc Lego, face diferența între Blade și versiunile anterioare ale mașinilor 3D, acestea fiind printate în întregime de compania Local Motors.

Toate piesele printate 3D sunt asamblate numai în câteva zeci de minute de lucrători semicalificați, cu ajutorul unor tuburi din fibră de carbon ”off-the-shelf”.

3

Spre exemplu, construcția șasiului necesită mult mai puține resurse și capital (în 30 de minute se pot asambla cele 70 de ”noduri” din aluminiu care formează șasiul ce cântărește numai 61 pounds, adică 28 kg), fără a necesita muncitori calificați și instruiți așa cum se procedează în construirea șasiului clasic.

Obiectivul principal urmărit de compania DM e reprezentat de reducerea poluării și a impactului negativ asupra mediului înconjurător, efecte ce apar inerent în urma proceselor clasice de fabricație a vehiculelor tradiționale.

”Societatea a făcut pași mari în direcția gradului de conștientizare și adoptare a unor mașini noi mai curate și mai verzi” a precizat Kevin Czinger. Culmea e că Blade nu e numai ”curată și verde” dar poate atinge performanțe remarcabile cum ar fi accelerarea de la 0 la 60 mph (100 km/oră) în doar 2,2 secunde, datorată celor 700 de cai putere scoși de motorul în 4 cilindri ce poate fi alimentat atât cu benzină cât și cu GPL.

Greutatea incredibilă de numai 1400 pound (635 de kilograme) contribuie și ea la această performanță remarcabilă a mașinii Blade, a cărei accelerare e mai rapidă chiar decât a monopostului McLaren P1, având în plus rația putere pe greutate dublă față de celebrul Bugatti Veyron.

5

Planul inițial al celor de la DM se referă la o producție de până în 10.000 de unități pe an, ideea acestora fiind de a distribui tehnologia lor în sistem de franciză altor producători care vor dori să rezoneze cu noul concept al mașinii 3D.

Incă nu a fost anunțat un preț dar această nouă creație 3D poate zdruncina serios industria auto din întreaga lume. Cine nu și-ar dori o mașină pe care s-o asambleze acasă cu prietenii și care să fie mai ușoară, mai durabilă, mai performantă, mai ecologică și mai ieftină decât una tradițională?

https://www.youtube.com/watch?v=SU7LhQsLthA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here