Incă de anul trecut au apărut zvonuri potrivit cărora grupul Renault intenționează să pătrundă în segmentul auto mini cu un concept nou, cât se poate de accesibil din punct de vedere al prețului.
Iată că zvonurile au devenit realitate între timp și conform publicației franceze L’argus, producătorul francez Renault va lansa peste numai câteva zile, mai precis pe 20 mai, un astfel de autoturism denumit Kayou.
Produs la uzina din Tanger (Maroc), acest micuț hatchback cunoscut pe plan intern sub numele de cod XBA va fi disponibil inițial pieței auto din India.
Noul Renault Kayou va fi lansat la Chennai de către celebrul CEO al Renault, Carlos Ghosn, comercializarea pe scară largă a acestuia începând din a doua jumătate a anului.
Potrivit aceleiași publicații franceze, micuțul hatchback va dispune de platform MFC-A a grupului Renault și un motor de 800 cmc în trei cilindri, cei interesați având posibilitatea de a opta pentru cutie de viteze manuală sau automata, ambele prevăzute cu cinci trepte de viteză.
Prețul vehiculat de majoritatea specialiștilor ar fi undeva în jurul a 5.000 de euro, confirmând dorința grupului Renault de a fi cât mai accesibil.
Surprins în cadrul testelor mai întâi pe șoselele din India apoi și pe cele europene, micuțul Renault Kayou și-a dezvăluit dimensiunile mini dar și o gardă la sol destul de înaltă, husa cu care era acoperită nereușind să ascundă cele patru uși din dotare.
https://www.youtube.com/watch?v=DRXIYTsJe9k
Speculațiile din spațiul autohton spun că acest concept va sta la baza noului model de Dacie, al cărui preț nu va depăși 5000 de euro, promis de Renault la preluarea uzinelor Dacia. Nu ne rămâne decât să sperăm că așa va fi, spre binele industriei auto românești.
In concluzie, nu pot să nu fac un arc peste timp și să amintesc de micuța Dacie 1100, primul model ieșit în 1968 de pe linia de producție a uzinelor din Pitești, o mașină extrem de reușită ce era tot o clonă a unui model de Renault (Renault 8 Gordini) și care la numai 48 de cai putere cu motor și tracțiune pe spate, atingea excelenta (pe acea vreme) viteză maximă de 138 km/h.
După aproape 50 de ani, uzinele Dacia se reîntorc la prototipul de model mini cu care au început producția de autoturisme, bucurându-se de un mare succes pe piața auto a acelor timpuri.