Cum ar putea arăta în viitor scaunele dintr-un avion?

0
752

De curând a apărut online un brevet ce prezintă o configurație de coșmar a scaunelor de avion, care odată implementată n-ar face decât să intensifice experiența și așa mizerabilă a unei curse low-cost. Proiectul HD31 este mai mult un concept de tatonare, elaborat de compania franceză Zodiac Aerospace, în scopul de a găsi o soluție eficientă pentru a crește numărul de pasageri ce încap într-un avion. HD 31 (High Density) înseamnă de fapt o distanță între scaune de 78,74 centimetri (31 inci) și implică rânduri de scaune rabatabile care transformă întregul spațiu din cabină într-un fel de model de fagure. Practic, între două locuri orientate cu fața va fi unul așezat invers. O astfel de configurație, deși obișnuită pentru cursele business, vă va lăsa în cazul în care alegeți un zbor low-cost fără nici un pic de intimitate și există o mare posibilitate să vă treziți față în față cu un străin al cărui sforăit vă va scoate din minți.

seat-2

seat-1

Deși pare cea mai proastă configurație posibilă, se poate și mai rău. Există și altele la fel de oribile, elaborate pentru alte curse decât cele business. Cu toate acestea au fost prezentate și unele idei grozave și nu puteam decât să sperăm că vor fi luate în considerare pentru următoarea generație de avioane.

În continuare, voi expune câteva dintre cele mai îngrozitoare concepte:

Una dintre cele mai înfricoșătoare idei, când vine vorba să discutăm despre diagrame ale scaunelor de avion, a fost propusă de compania chineză Spring Airlines, în 2009 și constă în implementarea unor „locuri în picioare”. Conceptul s-a intitulat Skyrider. Airbus Airlines a luat în considerare ideea și chiar a patentat un concept privind modul în care ar arăta cabina într-un astfel de scenariu (chiar dacă stați în picioare, tot va trebui să fiți legați de ceva). Rezultatul a fost ceva asemănător cu o încrucișare între o șa de bicicletă și un scaun înalt de bar.

airbus-1

Un concept  similar cu „Skyrider” a fost elaborat de compania italiană Aviointeriors, scaunele proiectate fiind o combinație între o șa de cowboy și o targă spinală utilizată de regulă de serviciul medicale de urgență.

seat-11

Alte idei incredibile au venit de la Airbus. În cursul acestui an compania a prezentat un concept de design al cabinei unui A380, în care fiecare rând avea în componență 11 scaune (cinci în mijloc și câte trei de fiecare parte). Cum dimensiunea avionului rămâne aceeași, e clar că soluția adoptată vizează micșorarea dimensiunii scaunelor.

seat-4Airbus Airlines cochetează și cu ideea unor scaune care să aibă în dotare căști RV. Din nefericire, acestea nu ar arăta aproape deloc diferit de scaunele dintr-un coafor retro, dotate cu niște căști uriașe de plastic. Nu că am fi împotriva ideii de a avea acces la realitatea virtuală într-un avion, doar că nu pare o idee prea bună să forțezi fiecare pasager să-și bage capul într-o asemenea cască.

seat-5

Răspunzând cerinței companiilor aeriene de a înghesui cât mai mulți oameni într-un avion, o companie numită Rebel Aero, a patentat un design care „maximizează numărul pasagerilor”, adăugând cât mai multe scaune posibile.
Persoanele mai înalte pot opta o poziție de ședere alternativă, care nu este prea diferită de unele „locuri în picioare” menționate mai sus dar nici această soluție nu pare prea confortabilă.

Să trecem în revistă și câteva dintre conceptele cele mai agreabile:

Compania britanică Seymour Powell a proiectat o serie de scaune avion sub forma a 3 bănci, a căror lățime poate fi ajustată în funcție de caracteristicile fizice ale pasagerilor. Ideea are sens dar nu e greu să ne imaginăm și să ne amuzăm gândindu-ne la cum s-ar petrece negocierea dintre 2 străini pentru un altfel de loc. Conceptul, denumit Morph permite de asemenea pasagerilor să-și facă propriile  ajustări ergonomice la scaune. Cotierele sunt extensibile, așa că în cazul în care vă certați cu persoana de lângă dumneavoastră, cel puțin nu va trebui să vă bateți pentru spațiul pe care vă odihniți brațele.

seat-12

Un concept similar a fost elaborat de compania SII, din Germania. În acest caz spațiul neutilizat este folosit pentru amplasarea unei bănci, care poate fi ajustată în funcție de necesitățile pasagerilor. Botezată SANTO, banca respectivă este construită special pentru acomodarea copiilor mici și persoanelor supraponderale. „Pentru un cost suplimentar moderat, siguranța călătoriei pentru copii și confortul pasagerilor supraponderali pot fi îmbunătățite substanțial”, afirmă Peter Miehlke, manager și acționar al SII Deutschland.

seat-6

Thompson Aero Seating este probabil una dintre cele mai bune idei de îmbunătățire a scaunelor din clasa low-cost pe care le-am văzut în ultimul timp. Prin eșalonarea fiecărui scaun într-un rând, locul aflat în mijloc nu mai pare dintr-o dată atât de neatrăgător și fiecare pasager are un spațiu personal.

seat-8

ba-2

British Airways a fost renumită pentru inovațiile aduse cabinei dar această reputație pare să se stingă în ultima vreme. Conceptele sale patentate pentru scaunele de la clasa economică și economică premium ar putea schimba totuși lucrurile. Compania aeriană propune introducerea unor panouri de confidențialitate la clasa economică și scaune față în față la clasa economică premium. Seamănă puțin cu ideea celor de la Zodiac dar panourile de izolare fac diferența, asigurând fiecărui pasager un spațiu personal.

ba-1 (1)

Una dintre cele mai îndrăznețe idei vine în schimb de la Factorydesign, companie responsabilă de proiectarea unei cabine cu un aspect mai futurist. Scaunele se transformă într-un ansamblu de „culcușuri” suprapuse pe 2 rânduri. Conceptul poartă denumirea de Air Lair și Factorydesign susține că prin implementarea lui numărul de pasageri dintr-un avion va crește cu 30 de procente.

seat-10

DigiPedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.