Cum atragem atenția potențialilor investitori?

0
506

Dacă scopul tău este acela de a lansa pe piață produsul minune ce toată lumea îl caută, cu siguranță singur nu vei reuși. Investitorii, persoanele cu o bază materială destul de solidă iți vor transforma ideea în afacere. Dar până a ajunge la acel om ce iși dorește să investească, trebuie să cauți în stânga și în dreapta persoanele ce te pot ajuta să iți dezvolți afacerea, să faci dintr-un simplu proiect o afacere de succes.

Investitorii sunt complicați, iți pot răspunde în 30 de secunde sau în 30 de zile, asta depinde doar de tine, de modul în care apari în fața acestora. Ei conduc, potențialii investitori, aceștia pot răspunde la 100 de email-uri, să stabilească întâlniri cu 10 companii și să investească într-una singură.

Deci cum poți face ca afacerea ta să fie aleasă?

În cele ce urmează vei găsi o listă cu ce să faci și ce să nu faci pentru a fi în fruntea listei, ca ideea ta să fie cea câștigătoare.

Câteva idei cum să te faci remarcat de investitori:

Ce să faci.

Fii credibil. Jurnaliștii sunt învățați să nu se lase când dau de greu, antreprenorii deștepți fac acelați lucru, continuă până câștigă. Timpul și atenția investitorilor sunt limitate, deci păstrează o comunicare deschisă pas cu pas.

Vicepresedintele Boost, Adam Draper a spus cândva “ Ai echipă de aur? Vindeci cancerul? Atrage atenția unui investitor de la bun început.”

 Cunoaște-ți potențialul investitor prin cineva de încredere. Probabil ai mai auzit asta înainte, dar există un motiv intemeiat de ce aceasta este una din regulile de aur în atragerea resurselor financiare. Cei mai buni investitori sunt bombardați de companii, fiind greu să răspundă tuturor, aceștia și-au creat o modalitate de a alege acea companie în care vor investi, de a filtra mesajele primite.

O întâlnire benefică între un antreprenor și potențialul său investitor poate rezulta numai în urma unui contact comun, acel expert ce îl va asigura pe investitor de succesul ideii antreprenorului.

Arată că poti vinde. Un alt atu ce trebuie să îl aibă sau dobândească un antreprenor este acela de a fi un bun vânzător, să fie capabil să iși vândă ideea. La un moment dat fiecare trebuie să iși vândă produsul sau să îl promoveze. Dacă nu iti poți vinde produsul, de la bun inceput te vei lovi de probleme.

 Ce să NU faci.

Nu alerga după peștele cel mare. Cei mai căutați oameni sunt cei din fruntea firmelor de investiții, ei sunt cei mai ocupați și mai greu de găsit.

“ Caută-ți investitorul în partener și nu în cel ce se află în lumina reflectoarelor” a relatat Cristine Tsai în 500 Starups.

Nu insulta competiția. Atunci când un antreprenor ia în derâdere munca competiției, investitorul iși va pierde interesul. Respectul pentru ceilalți antreprenori, pentru ideile acestora trebuie păstrat.

Nu trimite email-uri lungi. Un antreprenor la început de drum tinde să noteze fiecare pas al afacerii în primele email-uri către investitori. Nici un mare investitor nu are timp suficient să citească rânduri întregi dintr-un singur email.

Păstrează ideea principală și transmite-o potențialilor investitori, nu iți consuma resursele doar cu o singură persoană, nu mereu este aceea care investește în ideea ta. Atunci când investitorului i-a fost captată atenția acesta va căuta, cu siguranță, mult mai multe informații.

 

 

 

DigiPedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.