EasyJet este primul operator aerian low-cost din Europa ce va începe de anul viitor inspectarea aeronavelor aflate la sol prin intermediul dronelor pentru a menţine costuri scăzute. Compania britanică EasyJet a fost înfiinţată în anul 1995 şi a transportat un număr de peste 135.ooo de pasageri în primul an de activitate pe piaţa locală din România către alte ţări şi invers. Primul zbor al companiei a fost operat de pe Aeroportul Internaţional Otopeni către Milano pe 10 septembrie 2007.
În cadrul unui eveniment al aeroportului Malpensa a fost efectuată o inspecţie de către un vehicul aerian fără pilot în urma unor daune provocate de fulgere. Dacă această activitate este întreprinsă de oameni, ea poate necesita o întreagă zi de inspecţii, iar întârzierea de o noapte poate cauza daune financiare de până la 15.ooo de euro sterline.
Compania aeriană susţine că introducerea tehnologiei dronelor ar reduce numărul orelor de mentenanţă, iar pasagerii nu ar fi nevoiţi să petreacă atât de mult timp în sala de aşteptare. În următoarele 12 luni compania cu sediul în Luton, Anglia, va distribui drone centrelor sale de inginerie pentru a reduce costurile şi întârzierile provocate de problemele mecanice.
EasyJet a anunţat că va începe utilizarea imprimării 3D pentru a înlocui componente din cabine cum ar fi braţele scaunelor, dar şi pentru reducerea timpilor de reparaţie şi a nevoii de spaţii de depozitare. De asemenea, EasyJet a confirmat că această nouă tehnologie va putea fi folosită pentru a furniza duze de combustibil şi paletele ventilatorului pentru următoarea generaţie de motoare cu reacţie.