Logitech se adaptează noilor cerințe făcând o schimbare radicală numelui de brand

0
570

Logitech nu mai produce doar mouse-uri. În ultimii ani, compania elvețiană și-a extins sfera de activitate, producând difuzoare, accesorii pentru telefoane, tastaturi pentru tablete și multe altele.

Compania, care a fost de mult timp cunoscută datorită mouse-urilor sale, cele mai căutate pe piață, ca să nu mai vorbim despre cele mai bune tastaturi pentru iPad sau telecomenzi TV, a hotărât că e momentul să se reinventeze. De acum înainte se va numi Logi, o  denumirea care să reflecte un design elegant, curat și să reprezinte mai bine linia diversificată de produse. „Dacă privim în viitor cu cinci, zece ani, ni se va părea ciudat ca o companie să se intituleze „ceva – tehnologic”. Tehnologia va fi prezentă în aproape orice, de la articole vestimentare pană la cauciucuri și atunci, Logitech va părea o denumire învechită, amintindu-ne de anii 1980”, spune CEO-ul Darrell Bracken.

Cu viziunea sa, Darrell a impulsionat compania din momentul în care a preluat conducerea, în 2012 și a schimbat soarta profiturilor în scădere. „Chiar și atunci, știam că trebuie să reinventăm brandul”. Pentru început, trebuia să reinventeze produsele. Timp de doi ani a investit milioane în alte categorii de produse, cum ar fi difuzoare și accesorii pentru tablete, schimbarea logo-ului fiind în mod firesc doar punctul culminant al eforturilor sale.

 „Aveau nevoie de un nou logo. Cel pe care-l foloseau părea ceva gravat pe casa familiei Flinstone”, precizează Tal Leming, din partea Type Supply, o tipografie din Baltimore.

Când Darrell s-a alăturat companiei a fost surprins în primul rând de lipsa unui grup care să se ocupe de design. Venise de la Braun, unde avusese întâlniri dese cu Dieter Rams, un alt vizionar german, pionier al ideii că o companie trebuie să fie condusă de design. La fel ca și Braun, Logitech avea o tehnologie excelentă, în schimb nu avea designeri. Produsele sale erau practice dar nu arătau extraordinar. În conseciință, Darell l-a angajat pe Alastair Curtis, șeful echipei de design de la Nokia și i-a dat misiunea de a forma o echipă care să-i „însuflețească” produsele.

„Scopul meu a fost acela de a crea o companie de design”, afirmă Darrell.

Logitech vânduse cele mai multe mouse-uri din lume, 1 miliard în 2008 dar vânzările de alte accesorii PC erau în scădere. Vânzările cu amănuntul au scăzut cu 8 procente în 2013. Darrell trebuia să acționeze. A supravegheat piața, a văzut ce produse sunt căutate, a tăiat investițiile în mouse-uri și a alocat 100 de milioane de dolari pentru dezvoltarea și producția de accesorii pentru tablete, sisteme pentru teleconferințe și difuzoare Bluetooth.

La scurt timp după ce Curtis s-a alăturat companiei, Logitech a lansat UE-Boom, un difuzor cilindric, portabil, în culori luminoase și îndrăznețe, ce produce sunete astrale, și o tastatură subțire pentru iPad-uri, în nuanțe agreate de tineri. Noile categorii de produse au rotunjit profitul companiei cu 380 milioane de dolari în numai doi ani. „Ne-am triplat profiturile și prețul unei acțiuni s-a dublat, ajungând la 14 dolari”, a declarat Darrell.

Compania renăscută avea nevoie și de un nou logo, astfel că Darrell a angajat agenția din spatele controversatului logo al Airbnb. Din toate punctele de vedere noul logo se diferențiază de cele utilizate anterior, multe dintre ele fiind sub forma unui glob radiant aflat în vecinătatea unui „strop” de culoare albastru verzui. „Erau persoane în companie care credeau că deținem culoarea. Albastru verzui e o culoare învechită acum”, spune Darrell.

1997-Logo1-289x309

Sigla Logi este mai compactă, geometrică și după spusele lui Darrell „tinerească”. Un aspect esențial ar fi curbura „g”-ului, care este detașată de restul literei. „Arată o companie prietenoasă acum”, spune Leming. Acesta susține că simetria dintre „l” și „i” este perfectă ca și cea dintre cele două cercuri și crează un echilibru plăcut. Designerul are totuși o nemulțumire: înfloritura din colțul din dreapta sus al literei „g”. „Ar fi arătat mai frumos fără ea.” În plus, noul logo va avea culori diferite, în funcție de produsul pe care va fi imprimat.

ColorPalette 12Mar2015

Logi va rămâne o companie fidelă rădăcinilor sale și își va inscripționa în continuare mouse-urile cu sigla Logitech în scopul de a-și evidenția reputația excelentă de care beneficiază în domeniul producției de astfel de accesorii PC. Curtis e de părere că „brandul poate avea un drum lung în față, deoarece încă înseamnă foarte mult pentru oameni”. Cu toate acestea, Darrell susține că dispariția definitivă a mouse-urilor este doar o chestiune de timp. „Ne îndepărtăm de era calculatoarelor așa cum le știm și vrem să fim siguri că și consumatorii înțeleg asta.”

DigiPedia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.