Noul BMW Seria 7 combină excelent luxul cu ultima tehnologie

0
624

Toți marii producători de automobile, de la BMW până la Ferrari își folosesc versiunile de lux ca loc de testare pentru diverse tehnologii de ultimă oră, chiar dacă se întâmplă ca unele dintre ele să pară ridicole sau să nu fie acționate prea des de conducătorul auto.

Oricum, majoritatea tehnologiilor de ultimă oră ce sunt implementate în dotările standard ale mașinilor de lux sunt extrem de practice (exemplul scaunelor încălzite), uneori chiar recomandate de reglementările corespunzătoare legislației în vigoare (exemplul controlului stabilității sau sistemului de antiblocare al frânelor).

2

Cu timpul, toate aceste dotări considerate de lux la această oră, vor fi ”coborâte” și pentru gama de modele mai ieftine care au însă un volum mai mare de comercializare.

Nu cred că aceste dotări hi-tech inserate în echiparea mașinilor de lux nu sunt mai vizibile decât la lansarea noilor modele de BMW Seria 7 sau Mercedes-Benz S-Class, unde fiecare generație apărută deține un întreg catalog de gadget-uri ”științifico-fantastice”, care abia așteaptă să-ți mărească gradul de confort, să-ți ușureze șofatul sau să te informeze cu tot ceea ce vrei să afli.

3

Cea de-a șasea generație a limuzinelor BMW Seria 7 nu face excepție de la  această politică a constructorilor germani, venind cu tehnologii de vârf cum ar fi sistemul de parcare cu ajutorul cheii (folosită ca și o telecomandă) sau display-ul cu touchscreen capabil să recunoască unele gesturi ale conducătorului auto, ca și mod de preluare a unor comenzi.

Datorită construcției hibride din aluminiu și CFRP (carbon fiber reinforced plastics), adică plastic ranforsat cu fibră de carbon, ultima limuzină BMW din Seria 7 este mai ușoară cu 130 de kilograme față de modelul anterior, fapt ce îi mărește automat gradul de eficiență (BMW Efficient Lightweight), diminuând consumul de carburant.

4

La momentul lansării, ultimul model BMW Seria 7 va fi disponibil în SUA în două configurații de motorizare: modelul de bază BMW 740i cu motorul TwinPower de 3 litri în V6 ce produce 320 cai putere (cu prețul începând de la 81.300 dolari) și modelul superior BMW 750i xDrive cu motorul twin-turbo de 4,4 litri în V8 ce scoate 445 cai putere (cu prețul pornind de la 97.400 dolari).

In cursul anului viitor va fi lansat și modelul hibrid BMW 740e xDrive ce are un sistem de propulsie similar cu versiunea sport a hibridului BMW i8 și care are 326 de cai putere la numai 49 g CO2/km, prețul acestuia nefiind încă anunțat. Indiferent de varianta motorizării, modelele sunt Euro 6, toate beneficiind de cutii de viteze automate în opt trepte.

5

O altă premieră a versiunii standard a limuzinei BMW Seria 7 sunt amortizoarele standard cu tije duble și sistemul de direcție ce acționează inclusiv roțile din spate prin tracțiunea integrală xDrive. Tot în dotarea standard intră și sistemul de iluminare cu faruri LED ce poate fi upgradat cu BMW Laserlight, tehnologia iluminării cu laser recent lansată pe versiunea BMW i8.

6

Ca și dimensiuni, varianta standard a noului BMW Seria 7 are lungimea de 5.098 mm (5.238 mm pentru modelele superioare), lățimea de 1.902 mm și înălțimea de 1.478 milimetri (1.485 mm pentru modelele superioare), ampatamentul standard fiind de 3.070 mm pentru modelul standard și 3.210 mm pentru modelele superioare. Masa limuzinelor pornește de la 1.700 kg până la 1.900 kg, volumul portbagajului fiind același pentru toate modelele, 515 litri.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here