Săptămâna ce a trecut a marcat aniversarea a 35 de ani de la apariţia unuia dintre cele mai importante şi apreciate jocuri arcade dezvoltate vreodată, Pac-Man. A fost lansat în anul 1980 de către compania Namco şi a devenit rapid un hit prin mecanismul de joc simplu, dar dificil de dominat.
Pentru a sărbători 35 de ani de existenţă, Bandai Namco a făcut public noul său plan, lansarea unei versiuni Pac-Man free-to-play pentru smartphone-uri. De altfel, compania este susţinută de studioul Hipster Whale, cel care a transformat jocul Crossy Road într-un adevărat succes pentru utilizatorii de iPhone şi Android. Obiectivul urmărit de ambele companii vizează dezvoltarea proiectului Pac-Man 256, o perspectivă contemporană a jocurilor arcade.
Cei doi dezvoltatori au decis să numească noua versiune după problemele tehnice oferite de nivelul 256, deoarece în jocul original punctul respectiv transformă jumătate din ecran într-o dezordine continuă de caractere aleatorii. Hipster Whate şi Bandai Namco afirmă că jucătorul va fi urmărit de glitch printr-un labirint fără sfârşit.
Vizibilă este convertirea dintr-un „end game” într-un „runner nesfârşit”, oferind o viziune distinctă asupra noului concept de arcade. În jocul Pac-Man 256, eroul galben se va confrunta cu un labirint fără sfârşit, fiind urmărit de infamul glitch 256.
Dacă nu aţi jucat niciodată Pac-Man, din motive bine întemeiate cum ar fi vârsta, jocul original este foarte uşor de înţeles şi lasă impresia unei platitudini antice lipsite de originalitate. Din fericire, aparenţele sunt înşelătoare şi inamicul principal este greu de ocolit.
Ca un scurt rezumat, scopul principal era acumularea punctelor şi ocolirea fantomelor. Implicit aveaţi la dispoziţie trei vieţi şi ocazional puteaţi obţine o cantitate mică de cireşe. Merită să cunoaşteţi un aspect important al jocului şi anume existenţa câtorva pastile pe hartă. Ele ofereau preţ de câteva momente şansa de a mânca fantomele pentru un număr însemnat de puncte bonus.
Acestea fiind spuse, mâncatul fantomelor rămâne în aceeşi măsură distractiv, iar din moment ce este un joc free-to-play (ceea ce înseamnă că poate fi achiziţionat la preţul de 0$) probabil veţi plăti pentru vieţi suplimentare.