Deși am intrat binișor în acest secol XXI, tot mai întâlnești pe ”minunatele” șosele ale țării noastre câte un șofer cu mașina trasă pe dreapta, rămas în ”pana prostului”, arătându-ți un bidon PET gol, pentru a-l ajuta și pe el cu puțin combustibil ca să ajungă la prima stație de carburanți.
Cauzele principale ar fi superficialitatea șoferului care uită să alimenteze în momentul când martorul de la bordul mașinii îl atenționează că rămâne fără combustibil sau o eventuală defecțiune a acestui martor care nu îl mai anunță că i s-a golit rezervorul.
Extrapolând aceeași situație pentru posesorii de automobile electrice, în mod special la șoferii modelelor Tesla, aici nu cred că se mai pune problema defecțiunii martorului ci numai neatenția șoferului stresat de acest fenomen global de multitasking, ce nu ține cont dacă îți permiți sau nu un model Tesla.
Pentru a evita acest lucru, startup-ul Pavegen ce dezvoltă o tehnologie capabilă să colecteze energia pașilor făcuți de oameni, a realizat în colaborare cu Tesla Motors un dispozitiv care poate alimenta automobilul Tesla cu energia furnizată de pașii oamenilor. Acest dispozitiv a fost testat cu succes, demonstrând consistența energetică considerabilă a fiecărui pas făcut de om.
Această tehnologie are maxima eficiență în momentul când șoferul mașinii Tesla a rămas în pană undeva într-o zonă aglomerată, cu trafic pietonal intens. In cazul în care acesta rămâne în pană undeva unde nu circulă pietoni, va fi nevoit să piardă ceva timp pășind singur pe acest dispozitiv deoarece câteva sute de mii de pași îi va încărca bateria pentru un drum de 20 de minute până la prima stație de încărcare.
Fondat și condus de inginerul Laurence Kemball-Cook (absolvent al Universității Loughborough, Leicestershire), startup-ul Pavegen a câștigat un interes enorm în domeniul energiei regenerabile, reușind în numai 60 de ore de la lansare să-și atingă obiectivul de finanțare de 1,2 milioane de dolari pe platforma Crowdcube de la 535 de investitori printre care s-a numărat și Tesla Motors.
De la apariția sa în 2009, dispozitivele Pavegen au generat peste 100 de proiecte din 30 de țări, printre care trei școli din Marea Britanie și Federation Square din Melbourne. Dispozitive demonstrative călătoresc acum în toată lumea pentru a dovedi eficiența acestei tehnologii pentru toate zonele pietonale aglomerate de pe glob.
După mine, cred că le-aș pune la intrările și pe pistele marilor stadioane sau pe aleile dinaintea intrărilor în marile lăcașuri de cult ale lumii, biserici, sinagogi precum și pe ringurile de dans ale cluburilor unde se dansează în mod constant. Voi aveți alte idei?