Incepând cu data de marți 21 aprilie, algoritmul căutărilor efectuate cu ajutorul motorului de căutare Google va suferi modificări datorită implementării unei actualizări majore care va schimba criteriile de ordonare a website-urilor în clasamentul Google. Cei de la Google au anunțat că noul algoritm va avantaja website-urile mobile-friendly, ce sunt optimizate pentru orice dispozitiv sau gadget prin redimensionarea automată a textului sau fotografiilor website-ului, astfel încât informația să fie vizibilă în totalitate, indiferent de mărimea ecranului.
In consecință, celelalte website-uri care nu sunt mobile-friendly vor fi coborâte în clasamentul Google. In condițiile în care la ora actuală traficul online se realizează în proporție de 60% de pe dispozitivele mobile, Google dorește ca toți internauții să beneficieze de o vizualizare cât mai bună în momentul când accesează link-uri de pe mobil. Schimbarea algoritmului de căutare a fost anunțată încă din luna februarie, pentru a da posibilitate website-urilor ca în două luni să devină mobile-friendly dacă nu vor să fie retrogradate în clasamentul Google.
In ciuda anunțului făcut acum două luni, vor fi afectate milioane de website-uri din întreaga lume. Supranumită ”mobile-geddon”, actualizarea din 21 aprilie a celor de la Google va avea repercursiuni negative în special asupra micilor afaceri online dar și asupra unor brand-uri mari ca Daily Mail, American Apparel sau Ryanair, conform unui studiu realizat de curând de către compania de marketing Somo.