Unele dintre cele mai importante aspecte ce stau la baza jocurilor pe calculator sunt determinate de modulul DirectX. Încă de la primele apariţii din domeniul gaming-ului, DirectX a avut rolul principal în controlul funcţiilor multimedia şi nu în ultimul rând a programării jocurilor.
Dezvoltatorii de la Epic Games, cei care au creat faimosul motor grafic Unreal Engine, au lansat zilele acestea un update ce prevede adăugarea suportului DirectX 12, oferind astfel oportunitatea utilizatorilor de a beneficia de un mod de operare accelerat în crearea obiectelor tridimensionale. Desigur, DirectX 12 la momentul de faţă nu se află într-un stadiu prea avansat, dar cu toate acestea modulul a fost implementat în motorul grafic şi poate fi activat manual prin adăugarea „-DX12” ca argument la lansarea programului.
Ce noutăţi aduce DirectX 12 în comparaţie cu versiunea precedentă? De data aceasta vom asista la o putere de calcul mult mai avansată cu un consum mult mai mic de resurse, îmbunătăţind performanţa sistemului şi oferind astfel o sumedenie de opţiuni pentru redarea cadrelor.
Pe lângă DirectX 12, update-ul pentru Unreal Engine, mai exact varianta 4.9, aduce în plus şi o gamă variată de funcţii pentru o mai bună optimizare a jocului cât şi posibilitatea la un suport cât mai extins pentru realitatea virtuală.
Dacă sunteţi interesaţi de domeniul jocurilor, cei de la Unreal Engine vă pun la dispoziţie propriul lor motor grafic şi vă îndeamnă să experimentaţi şi să învăţaţi programare pentru a realiza jocurile după bunul plac.
DEMO Sun Temple pe DirectX 12: